A0. Activitati de management al proiectului
- 0.1. Activitati de implementare si monitorizare a activitatilor proiectului;
- 0.2. Activitati de informare si publicitate;
- 0.3. Activitati de audit;
- 0.4. Activitati de achizitii.
A.1 Realizarea unui studiu calitativ in vederea fundamentarii instrumentelor de planificare si organizare manageriala eficienta la nivelul institutiilor scolare si al institutiilor cu rol de conducere in educatie la nivel local. Studiul va determina nevoile de planificare mangeriala la nivelul institutiilor cu functii de coordonare in domeniul educatiei la nivel judetean si regional si a unitatilor scolare.
- 1.1 Stabilirea metodelor calitative de cercetare;
- 1.2 Elaborarea si administrarea chestionarelor, a altor instrumente;
- 1.3 Aplicarea instrumentelor si colectarea datelor;
- 1.4 Prelucrarea datelor si interpretarea rezultatelor;
- 1.5 Redactarea concluziilor studiului si elaborarea unui raport care va sprijini fundamentarea celorlalte activitati si abordari educationale din proiect si se va distribui in cadrul unitatilor de invatamant din cele 2 regiuni din proiect.
A.2 Proiectarea pedagogica a instrumentelor de planificare si organizare manageriala la nivelul instituțiilor școlare si al instituțiilor cu funcții de conducere, coordonare in domeniul educației la nivel județean. Pe baza rezultatelor studiului se vor dezvolta instrumentele manageriale pe categorii de componente manageriale: Management strategic; Management operațional; Managementul resurselor umane; Management financiar; Managementul calitatii; Marketing școlar;
- 2.1 Dezvoltarea de instrumente, planuri de acțiune si moduri de raportări (grădinița/ scoala cu clase I-VIII/liceu): plan de dezvoltare instituționala (PDI); diagrama Gantt in vederea operaționalizării PDI-ului, instrumente de monitorizare a activității compartimentelor secretariat, biblioteca, laboratoare, contabilitate, administrativ; instrumente de evaluare a motivației profesorilor/ elevilor; realizarea ofertei educaționale si planul de mix-marketing; instrumente de masurare a gradului de satisfacție a elevilor si parintilor, proceduri formalizate, operationale prin raportare la indicatorii din HG 21/2007; instrumente de management operational (ex:fise de post, fise de (auto)evaluare, decizii,); planuri de imbunatatire a activitatii manageriale etc, care vor fi cuprinse intr-un Ghid de management pt dezvoltare institutionala;
- 2.2 Dezvoltarea de instrumente, planuri de actiune si moduri de raportari in masura sa coordoneze si sa monitorizeze activitățile manageriale din scoli pe componentele: strategic, operational, resurse umane, materiale, managementul calitatii etc, instrumente de formulare de recomandari si montorizare a recomandarilor, instrumente de coordonare a activitatilor manageriale din unitati scolare etc. Instrumentele proiectate vor fi introduse in sectiuni separate (sectiunea “Coordonare manageri unitati scolare – din institutiile cu functii de conducere, coordonare in domeniul educatiei la nivel judetean”, sectiunea “Management unitate scolara gradinita/ scoala cu clase I-VIII/liceu”) in aplicatia informatica “E-manager, scoala plus”.
A.3 Designul si dezvoltarea sistemului informatic “E-manager, scoala plus”. Se va defini sistemul informatic in termeni de arhitectura, functionalitati, tipologia resurselor si a serviciilor, managementul drepturilor de acces pentru toate categoriile de useri, administrare si completare/ update etc. Sistemul va avea si componenta de platforma de educatie asistata interactiva pentru membrii grupului tinta si o comunitate online care sa gazduiasca resurse si sa faciliteze comunicarea si schimbul de experienta intre membrii grupului tinta dupa programul de instruire.
- 3.1 Proiectarea sistemului informatic.
- 3.2 Dezvoltarea tehnica.
- 3.3 Validarea si testare initiala.
- 3.4 Crearea ghidurilor de lucru pentru instructorii si cursantii care vor folosi sistemul.
A.4 Formarea profesionala a grupului tinta in domeniul educatiei la nivel cu tematica „Un management de calitate pentru o scoala performanta” in vederea pilotarii componentelor aplicatiei “E-manager, scoala plus”:
- 4.1 Pregătirea programului de formare continua pe cele 6 module de formare: Management strategic;Management operațional; Managementul resurselor umane; Management financiar; Managementul calitatii; Marketing școlar pentru grupul ținta de către grupul de experți cheie din proiect, acreditarea acestuia la CNFP; se va dezvolta un program de formare adresat membrilor CA, alții decât cadre didactice: contabili de scoli, reprezentantul autoritatilor publice locale, reprezentantul parintilor, reprezentantul elevilor etc.; postare pe platforma a conținuturilor cursului de formare continua; vor fi incluse si 2 module complementare: „Educația in spiritul dezvoltării durabile” si „Abordări manageriale pentru promovarea egalitatii de șanse in educație”.
- 4.2 Crearea specificațiilor pentru elementele online ale cursurilor
- 4.3 Crearea elementelor online ale cursurilor
- 4.4 Derularea programului de formare continua in sistem blended learning si certificarea categoriilor de personal didactic prin organizarea a 80 sesiuni de formare pentru 2000 beneficiari, pentru fiecare din cele 6 module de formare;
- 4.5 Formarea utilizatorilor in vederea pilotării aplicației “E-manager, scoala plus”
- 4.6 Evaluarea participanților si acordarea certificatelor de absolvire.
A.5 Pilotarea componentelor aplicatiei “E-manager, scoala plus”
- 5.1 pregatirea pilotarii:
- 5.1.1 Selectarea unitatilor scolare (gradinita/ scoala cu clase I-VIII/liceu) in care se va
- organiza pilotarea aplicatiei “E-manager, scoala plus”;
- 5.1.2 Pregatirea resurselor materiale suport; planificarea si organizarea activitatilor pilotate 5.2 pilotarea aplicatiei
- 5.2.1 Pilotarea sub supervizare/monitorizare a functionarii aplicatiei informatice;
- 5.2.2 Colectarea de feedback structurat
- 5.2.3 Elaborarea unui raport de monitorizare a pilotarii, pe baza feedback-ului
- 5.2.4 Designul final al componentelor aplicatiei informatice in urma pilotarii.
A.6 Diseminarea rezultatelor obtinute prin implementarea proiectului
- 6.1 Realizarea si distribuirea in format hartie/electronic a materialelor rezultate in proiect
- 6.2 Evaluarea utilizarii portalului si a cursurilor
- 6.3Realizarea de articole de specialitate care sa prezinte rezultatele proiectului la evenimente relevante
- 6.4 Organizarea unor seminarii cu reprezentanti ai categoriilor de actori de la nivelul institutiei PP si ale partenerilor. 4 evenimente regionale de diseminare la care vor participa invitati si din alte judete/regiuni de dezvoltare pentru prezentarea rezultatelor proiectului, distribuirea de materiale tiparite.